Otočení za paží s protitlakem

Přidat k oblíbeným cvikům

Dýchejte jako modrý míček! Malé video zvětšíte kliknutím.

Pro správné zobrazení videa si, prosím, nainstalujte přehrávač Get Adobe Flash player

Účinek

Protažení velkého svalu prsního a zádových svalů, uvolnění hrudní části páteře rotačním pohybem.

Zkontrolujte

Poloha paže v zapažení.

Popis

V sedu na židli zatlačte chodidla do podložky a vytáhněte celé tělo temenem hlavy vzhůru. Dívejte se do předpažené pravé dlaně, palec vytočte zevně. Otáčejte pravou paži za palcem vzad a stále ji očima sledujte, otáčejte za paží i tělo. Druhou – levou – dlaň opřete zevně o pravé koleno a stehno, přitažením za stehno ještě zvětšete otočení. Během otáčení vpravo se nadechujte, během malé výdrže v otočení vydechujte a případně ještě dokončete pohyb vzad do maxima. Během návratu zpět a otáčení vlevo vyměňte paže, opřete se nyní pravou dlaní o levé stehno a upažujte levou paži vzad, přitom se nadechujte. Při krátké výdrži v otočení vlevo vydechujte.

Chyby

Zdvižení ramene upažené paže k uchu a nedostatečné otočení dlaně této ruky vzhůru působí zvýšené napětí šíjových svalů na straně zapažené ruky a nedostatečné protažení prsních svalů.

Doporučený počet opakování

8-12×