Jednodenní seminář SEĎ ZDRAVĚ (sobota 10. března 2018) (10.3.2018)

Komu je seminář určen:

Všem „laikům“, kdo mají zdravotní obtíže z dlouhodobé práce vsedě (u počítače).

Všem, kdo se chtějí dovědět, jak se těmto problémům vyhnout.

Dále je určen i  pracovníkům v oboru zdravotního cvičení, tedy fyzioterapeutům, masérům, osobním trenérům či učitelům nebo cvičitelům tělesné nebo zdravotní tělesné výchovy  ( ZTV).

Co se na semináři naučíte:

  •  porozumíte příčinám svých obtíží,
  • uspořádáte jinak svůj pracovní stůl,
  • změníte nesprávné pohybové návyky,
  • otestujete své svaly a klouby,
  • a především si osvojíte vhodné účinné cviky.
  • Na semináři si naživo vyzkoušíte testy a cvičení ze stránek Cviky pro zdraví. Co dalšího se naučíte?

    Obsah semináře:

    1. Teorie poruch pohybového systému, ergonomie pracovního prostředí, správné sezení, zdravý režim práce.

    Charakteristika změn či poruch pohybového systému a vysvětlení těchto změn s přihlédnutím k dlouhodobé práci vsedě. Ergonomie pracovního prostředí – jak si správně zařídit počítačové pracoviště, aby si pracující vsedě neničil záda. Nejčastější chyby, tipy pro lepší uspořádání. Režimová opatření pro pracující vsedě, podporující zdravou práci včetně informace o novince – opatření pro zdravé oči na speciálním novém webu. Nácvik správného sezení

    2. Komplexní otestování pohybového systému jednoduchými cvičebními testy.

    Testy jsou vhodné k použití pro individuální rychlé posouzení pohybového systému – například doma pro ohodnocení svého stavu po určité době cvičení. Také jsou koncipovány k využití i do tělocvičny: pro rychlou diagnostiku celé skupiny, je možno je využít také pro cvičení a sebehodnocení ve dvojicích nebo každý cvičenec zvlášť.

    3. Praktické ukázky cviků, programů a sestav pro kompenzaci sedavého zaměstnání.

    Nácvik základních cviků při problémech v jednotlivých částech těla, ať již uvolňovacích, protahovacích či posilovacích. Základní předpoklady pro správný účinek cviků, chyby a kritická místa u důležitých cviků.

    Rozbor cvičebních příkladů, jednoduché a v praxi vyzkoušené cvičební sestavy, vhodné k rannímu protažení, k prodýchání a k přeučení špatného dechového stereotypu. Nácvik vybraných cvičení pro krční hrudní a bederní páteř vsedě. Tipy pro zpevnění a posilování břišních svalů. Cviky vhodné jako prevence zánětu karpálního tunelu i dalších problémů se zápěstím. Naučíme se cviky na procvičení nohou vsedě. Všechny cviky je možno  (celkem nenápadně) cvičit v kanceláři v běžném oblečení, velké využití v praxi.

    Chcete se zúčastnit tohoto semináře Seď zdravě?

    Přihlašte se: v.botlikova@gmail.com

    Celoroční licence ke stránkám („tahák“ pro zapomínající) obsahuje kromě jiného (články, cvičební sestavy a programy) také  všechny naučené testovací cviky ke zjištění stavu pohybového systému a také všechny naučené cviky pro nápravu zjištěného stavu.

    Nabídka spolupráce pro odborníky z oboru:

    Fyzioterapeuti, trenéři, cvičitelé a další odborníci, kteří chtějí spolupracovat, se po absolvování semináře mohou stát našimi spolupracovníky.